-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Generation fett


Precis kollat på Generation fett på tv. Kan bara säga att jag tycker människorna i det programmet är bra dumma i huvudet. Man blir ju inte klok på de idioterna i programmet. Ta hon den unga mamman som var med i början, hennes 3åriga son vägde 30 kilo och han hade alltså varit beroende av coca cola sen han var runt 9 månader, vem fan låter ett sånt beroende utvecklas på en sån liten unge? en 9 månaders bebis kan man påverka genom att ge den vatten eller mjölk, inte läsk. Han var tjock, sprang omkring och ville ha mat hela tiden och mormodern som bodde i huset sa att hon fått hungra när hon var liten så ville hennes barnbarn ha mat så fick de det närsomhelst för de skulle inte behöva vara hungriga. Sinnessjukt :S godis, kakor och stora portioner fet mat var den här ungens begär som han fick tillgång till när han ville, den feta ungen sprang omkring och skrek "jag vill äta"  vid ett tillfälle så fort han fick syn på en kaka. Hallå mamma? hon sa i slutet av programmet att hon hoppades att hennes son skulle få bukt med sin ätstörning och sina matvanor och då måste jag bara påpeka att jag nämt att ungen var 3 år.  Han borde inte kunna styra och ställa hur han vill. Jag blir bra upprörd av sånt här faktiskt för det är sanslöst, såna mammor borde inte få ha barn och det beror inte på att hon är ung utan för att hon är oerfaren. När jag får barn spelar det ingen roll om det så ligger 10 Mcdonalds brevid vårt hus. Får de inte mersmak för snabbmat så kan man ge dem riktig mat så länge man kan påverka måltiderna. Punkt slut!

Sjukt också att det var dyrare med ett äpple i Mississippi än en påse med friterad kyckling. Det var svårt att få tag på frukt och fetman ökade eftersom det fanns snabbmatsrestauranger tillgänliga överallt och de som tillhörde de lite mer fattiga familjerna hade inte råd med ordentlig mat.

Shit, såna här program får mig att vilja gå ut och springa en lång runda eller att gå till ett sjukhus och mixtra lite med våra gener så att våra framtida ungar blir långa och smala som min kära sambo (fast givetvis ljushåriga som mig;)
Så ska det bli. Lagom tills vi ska ha barn lär de väl finnas en metod som gör detta möjligt kan jag tänka mig :P

Jaja fortsätta njuta av kvällen i soffan  framför tv:n

Toodels

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback