-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Onsdag!


Och idag har det varit en helt ok dag! Jag fick iallafall sova inatt (liiiite) vilket är skönt eftersom det har varit dåligt med den varan den här veckan. Det sägs ju att man sover dåligt om det är fullmåne ute. Ligger det nån sanning i det tro?

Jobbet flöt på bra trots att det var gött segt att sluta 20 men vid 20.30 då jag skulle åka buss hände en grej som gjorde mig sjukt irriterad. Jag gick på bussen och la på mitt kort och den jäkla apparaten visar "För lågt värde" busschauffören kommenterar detta och jag talar vänligt om för honom att jag köpte mitt kort i måndags och att det inte finns nån chans att det är ogiltigt. Bredvid mig står en tjej som råkat ut för precis samma sak och sen kommer det på ytterligare en kvinna som också blir nekad pga detta. Då drar busschauffören en jäkla historia om att vi faktiskt inte kan åka med de där korten efter en speciell tidpunkt på kvällen varpå vi alla tre ser ut som frågetecken och undrar om det inte finns nån chans att det är fel på apparaten eftersom vi alla tre hade giltiga tätortskort som vi åkt på x antal gånger samma tid på kvällen och allt men han blev bara ännu mer otrevlig och jag försökte prata vett i honom men han gav sig verkligen inte om reglerna om Tätortskorten. Vi fick åka med tillslut men en av de andra tjejerna kommer tydligen bli nekad nästa gång pga att hon fnös lite åt hans skitsnack. Jag har kollat upp på internet och där står det inget om nån tidpunkt för kortet men ska gå till Västtrafik i morgon och höra med dem också. Jäkligt tråkigt att behöva klaga på någon men jag vill inte råka ut för det här igen. Jobbar man i ett yrke med människor måste man kunna resonera med folk eller? Men han litade bara på sin jävla maskin och inte på oss. Hade vi försökt åka på ett ogiltigt kort bör det väl stå "Ogiltigt kort" när man använder det och inte "För låg värde"?
Jisses vilka människor det finns alltså!

Ja ikväll var det meningen att vi skulle ha en myskväll men R tycks ha somnat inne i sängen. Nej inte riktigt men han ligger där inne o skriker nåt imellanåt. Han blev inringd och ska snart dra sig mot jobbet. Jobb blä, vilken romantikdödare!

Så nu ska jag roa mig själv. Ledig i morgon så jag behöver inte gå till sängs om typ 1 timma iallafall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback