-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

The Duchess


Igår natt fick jag för mig att se en film medan R satt o spelade och eftersom jag lånat två filmer från M på jobbet så blev det till att välja en av dem. Lyckan föll på den historiska "baserad på en sann historia" filmen "The Dutchess"

Filmen handlar om Georgiana (Kerra Knightley) som gifter sig med en rik hertig för att ge honom en son enligt ett avtal de har gjort. Det finns triangeldrama, sorg, olycklig kärlek, passion och allt som en sån här film bör innehålla och eftersom jag gillar historiska filmer så ger jag den iallafall 3/5


Film: The Duchess
År:2008
Genre: drama, romantik, historia
Längd: Ca 110 min
Betyg: 3/5

 

En bra film att spendera sin tid framför om man gillar genren får jag säga :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback