-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

The nightmare before Christmas (julfilm 4)



En animerad musikal som handlar om den mest skrämmande varelsen som går att hitta i pumpalandet, Jack Skellington, som en dag tröttnar på all uppståndelse kring Halloween och som råkar hitta en dörr som leder till jullandet. Helt exalterad återvänder han och vill nu fira jul, något som alla hans monstervänner är skeptiska till men som de snart blir övertygade till att prova. Jack vill prova på att vara jultomte och tar därför den riktiga tomten som gäst. Något som snart går helt åt skogen. Medan tomten njuter av gästfriheten tar sig Jack an uppdraget att dela ut julklapparna. Han vill bara väl men hans klappar passar kanske inte människor som inte bor i Halloweenlandet..

 

Namn: The nightmare before christmas
År: 1993
Regissör: Henry Selick (James och jättepersikan)
Writer: Tim Burton
Music: Danny Elfman
Genre: Animation, family
Längd: 76 min
Betyg: 6/10 (imdb 8/10)


Jag har gillat Tim Burton sen jag såg Corpse Bride. Jag tycker att den är helt underbar. Detta är i alla fall en trevlig julfilm trots att Halloween är en stor del av filmen. Passar trots detta utmärkt att se runt juletid. Röster av bland annat: Danny Elfman, Chris Saradon (The princess bride), Cathrine O´hara (Ensam hemma).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback