-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Tomorrow when the war began


Ett gäng med skolungdomar ger sig av på en campingtur över en helg. Mitt i natten vaknar några av dem av att flygplan flyger rakt över dem men de tänker inte mer på det förrän det är dags att ge sig av hemåt igen och de finner sin lilla stad helt folktom. Ellie (Caitlin Stasey) är filmens huvudperson och man får följa historien en stor del ur hennes synvinkel. Efter att de försökt ta reda på vart alla tagit vägen så upptäcker de till sin fasa att staden blivit belägrad och att kriget kommit till staden och de bestämmer sig för att ta upp kampen mot fienden och får då kämpa mot inte bara fienderna utan också mot sina egna moraliska frågor: är de beredda att döda andra människor för att på så vis göra motstånd?



Namn: Tomorrow when the war began
År: 2010
Regissör: Stuart Beattie 
Genre:
Drama, äventyr
Längd: 103 min
Betyg: 6,5/10 (imdb 6,5/10)

Baserad på böckerna i serien "I morgon när kriget kom" utav John Marsden. En serie jag läste och tyckte mycket om när jag var yngre. Filmen innehåller nästan bara nya stjärnor. En av huvudrollerna Rachel Hurd-Wood har dock spelat "Wendy"  i "Peter Pan" äventyret från 2003 och även i "Perfume"  Filmen var i det stora hela bra, lite flamsig ibland men jag gillade den. Detta var del ett i en planerad triologi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback