-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Across the Universe


Liverpool-killen Jude (Jim Sturgess) reser under 1960-talet till USA för att leta efter sin far han aldrig träffat. Där träffar han Max (Joe Anderson) och blir senare blixtförälskad i hans syster Lucy (Evan Rachel Wood). Lucy är väldigt radikal och är emot Vietnamn kriget eftersom hennes förra pojkvän dödades i strid och när Max blir inkallad blir hon ännu mer insatt och börjar med vilda protester som leder till en hel del protester. Hela filmen baseras på referenser till Beatles och ju längre in filmen kommer desto mer av en musikal blir det.


Namn: Across the universe
År: 2007
Regissör: Julie Taymor
Genre: Musikal, drama, romantik
Längd: 133 min
Betyg: 5/10 (imdb 7,4/10)

Dåligt betyg på grund av att jag har svårt för musikaler. Har knappt sett någon jag gillat om jag ska vara ärlig. I slutet satt jag och spolade över när de sjöng bara för att få veta hur filmen slutade. Handlingen var ändå helt okej. Men jag är inget Beatles fan så stundtals var den outhärdlig. Bra betyg på imdb dock. Beror nog på att det var en rätt söt kärlekshistoria. Men dock ingen film jag rekommenderar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback