-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Indiana Jones & kristalldödskallens rike


Den här filmen om den välkände arkeologen utspelar sig år 1957 och har sin början i Nevadas öken där Indiana Jones (Harrison Ford) tidigt får träffa den nya superskurken Irina (Cate Blanchett) som spelar elak ryss.
De båda tävlar i en kapplöpning om att finna en mytomspunnenartefakt i form av en krisalldödskalle som sägs ge ägaren oerhörda krafter. Alla spår leder mot Sydamerika och en bortglömd, legendarisk stad. Till sin hjälp har Indiana den hårde knutten Mutt (Shia Labeouf) som gärna hänger på för att rädda sin mamma som tillfångatagits, kollegan Mac (Ray Winstone) och proffesorn Oxley (John Hurt)

Namn: Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Regissör: Steven Spielberg
År: 2008
Genre: Äventyr, action
Längd: 123 min
Betyg: 6/10 (imdb 6,5/10)

Jag måste medge att jag inte tidigare sett någon Indiana Jones film. Detta medförde att jag inte hade några förväntningar alls men filmen var helt okej! bra skådespelare och mycket äventyr. Det var hela tiden fart i filmen och allt detta gjorde den sevärd.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback