-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Sherlock Holmes


Jag fortsätter mina recensioner på "äldre" filmer jag velat se länge..


En svartmagiker härjar i England och Sherlock Holmes (Robert Downey Jr) tar hjälp av sin vän Dr. John Watson (Jude Law) för att stoppa honom. Något han tror sig lyckas med tills han inser att han fiende återuppstått ifrån de döda och hotar att ta hela England i sin besittning. Svartmagikern Blackwood (Mark Strong) är mycket listigare och starkare än vad Sherlock först trodde och en hård kamp tar sin början.

Namn: Sherlock Holmes
Regissör: Guy Ritchie (Lock, stock and tho smoking barrels,RocknRolla)
Genre: Action, äventyr, crime
Längd: 128 min
Betyg: 7/10 (imdb 7,6/10)

Såg när jag kollade på regissören att det kommer en ny Sherlock Holmes film nu i år enligt imdb. Sherlock Holmes- A game of shadows ska den heta och enligt rollistan på imdb ska Noomi Rapace finnas med i den. Även Rachel McAdams som spelade i den här filmen kommer återkomma, givetvis tillsammans med huvupersonerna. Detta hade jag totalmissat! Då fanns det en till film att se fram emot i år.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback