-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

13


Vince (Sam Riley) är i desperat behov av pengar. Han jobbar svart som elektriker för att försöka inbringa pengar då hans far är mycket sjuk och ligger på sjukhus. I ett av husen där han arbetar råkar han höra ett samtal mellan husets ägare och en annan man om någonting som det tydligen ska gå att tjäna pengar på. Han börjar snoka runt lite och finner sin chans till pengarna då mannen dör av en överdos. Han stjäl mannens identitet och åker till den avtalade platsen där han möts av Jack (Alexander Skarsgård). De åker till ett avlägset hus mitt ute i skogen och när Vince tillslut inser att det handlar om vadslagning om människoliv där han är en av dem som kan dö så är det för länge sedan försent att backa ur.


Namn:
13
År: 2010
Regissör: Gela Babluani
Genre: Drama, thriller
Längd: 97 min
Betyg: 7/10 (imdb 6,4/10)

En bra film! Skådespelare i filmen i urval: Jason Statham (Crank, Lock stock & two smoking barrels, The transporter) Mickey Rourke (The wrestler, Iron man 2, Domino, Sin city), 50 cent.

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Denna såg jag för längesen.. man hade ju en obehagskänsla genom hela filmen. Man visste att det inte kunde sluta lyckligt hur det än gick =) Men har för mig att den var bra trots läskig... =)

2011-05-27 @ 16:38:06
URL: http://sparklingsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback