-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

En vampyrs bekännelse


Det var så längesen jag såg den här filmen att det var som att se den på nytt. Brad Pitt spelar vampyren Louis som berättar sin livs historia för journalisten Daniel (Christian Slater). Det handlar om hur hans liv blev efter att hans "skapare" Lestat (Tom Cruise) gjorde honom till vampyr. Det är en mörk historia om döden, att handskas med sina inre demoner men också om kärlek.

 

Namn: Interview with the vampire
År: 1994
Regissör: Neil Jordan
Genre: Drama, fantasy
Längd: 123 min
Betyg: 7/10 (imdb 7,5/10)


Den här var lika bra som jag hade för mig trots att det var längesen jag såg den. Bra (och snygga) skådespelare är såklart ett stort plus! har man inte mot all förmodan sett den så bör man göra det! Skådespelare i filmen i urval: Brad Pitt, Tom Cruise, Kirsten Dunst, Antonio Banderas. Christian Slater (Robin Hood).

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback