-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

24:e februari


Hejsan hej!

Har varit i skolan mellan kl 9-15 ungefär och fick en massa gjort där. När jag kom hem åt jag mat och efter det åkte jag och Rasmus rätt direkt ut till Torp  för att handla nytt ljudsystem och en blueray-spelare som vi inte haft innan. Efter detta (vilket tog rätt lång tid) åkte i hem och han började sätta upp sakerna medan jag gjorde annat.Sen gick jag iväg och handlade lite till kvällen och passade på att köpa (?) en film att se. Kvällens film blev Public Enemies med bland annat Johnny Depp och Christian Bale.

"Historien utspelar sig under brottsvågens år 1933-34 när gangsterlegenderna John Dillinger, Baby Face Nelson och Pretty Boy Floyd härjade fritt i USA. Regeringen försök att stoppa dem ledde till att J. Edgar Hoover tillsatte Melvin Purvis för att leda den ökända jakten på Dillinger som förvandlade FBI till landets första federala poliskår"

 

Namn: Public Enemies
År: 2009
Regissör: Michael Mann (Den siste mohikanen)
Genre: Biografi, Drama
Längd: 140 min
Betyg: 5,5/10 (imdb 7/10)


Lagom fängslande historia. Tyckte dock den var lite lång..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback