-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Filmer från unga dagar..


Vi har haft några nostalgikvällar här hemma och kollat på filmer vi gillade som små
(och som lite större) hittills har dessa filmer avverkats:



Sinbad- Legend of the seven seas (2003)

Den här filmen gillade jag när jag var yngre.. typ 17 haha. Sett den säkert 4-5 ggr sen dess. Det är en bra äventyrsfilm som får 6/10 i betyg av mig! (imdb 6,6/10) röster av bland annat Brad Pitt, Catherine Zeta- Jones, Joseph Fiennes, Michelle Pfieffer.

 

An American Tail (1986)
Den här filmen hade jag inte sett förut faktiskt. Söt barnfilm. Får 5,5/10 i betyg av mig (imdb 6,7) Regissörem till filmen heter
Don Bluth och har tidigare regisserat bland annat "Anastasia" och "Landet för längesedan". Röster i filmen från bland annat: Christopher Plummer, och Philip Glasser.


 

The Pagemaster (1994)
Såg den här filmen massor av gånger som barn och tyckte att den var lika spännande varje gång. 5,0/10 i betyg av mig  (imdb 5,2/10). Regissör är Joe Johnston som bland annat gjort "Hidalgo", "Captain America" och "Älskling jag krympte barnen". Skådespelare/röster i filmen: Macaulay Culkin, Whoopi Goldberg, Patrick Stewart.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback