-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Moneyball



Handlar om baseballaget Oakland Athletics, vars manager Bill Beanes kommer på en ny taktik: han använder sig av datagenererad analys över spelare för att hitta dolda talanger som han kan sätta ihop ett lag med.

 

Namn: Moneyball
År: 2011
Regissör: Bennett Miller
Genre: Biografi, drama
Längd: 133 min
Betyg: 6,5/10 (imdb 7,7/10


Jag är inte ett dugg intresserad av baseball men den här filmen fångade mig ändå. En av de bättre sportfilmerna jag sett får jag säga. Skådespelare i filmen: Brad Pitt, Jonah Hill (Superbad, Funny people), Robin Wright (Unbreakable, The girl with the dragon tatto).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback