-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Storm of the century


Årets storm är på väg och de 400 invånarna på Little Tall Island förbereder sig så gott det går. De är dock inte beredda på den mystiske främlingen som dyker upp från ingenstans. Han slår ihjäl en gammal dam och låter sig själv sedan arresteras. Han har ingen förklaring till varför han dödade den gamla damen men han har ett budskap till öns invånare: "Ge mig vad jag vill ha så försvinner jag". Det visar sig sen att han känner till alla invånarnas mörkaste hemligheter och synder och det inträffar fler dödsfall. Samtidigt slår stormen till med all sin styrka och den lilla ön blir totalt avskärmad från omvärlden. Många frågor ställs men inga svar. Vem är den mystiske mannen och vad är det han vill ha?

 

Namn: Storm of the century
År: 1999
Writer: Stephen King
Genre: Horror
Längd: 240 min
Betyg: 6/10

 

Jag såg delar ur den här filmen som ung och har tänkt se den igen länge. För några veckor sen gjorde vi slag i saken. Tyckte den var obehaglig med all stämning i filmen. Stephen King är ju skräckens mästare som det sägs så den är värd att se trots att den är gammal. Skådespelare i filmen: Colm Feore (Thor, Riddick), Casey Siemaszko (Stand by me), Jeffey Dumunn (The walking dead).

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback