-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Just so tired


Yeees, jag är trött på att alla tråkigheter avlöser varandra och att allt, verkligen allt i denna verklighet bara är en fin fasad av vad som verkar vara ett sött litet paradis där alla är glada, lyckliga och ingen någonsin gråter över nåt annat än nån patetisk kärleksfilm som ändå slutar med att alla lever lyckliga i alla sina jävla dagar. Vad fan fick mig på det här humöret nu då? Vet egentligen inte, jag är inte så arg som jag verkar utan det var mer något som fick mig att vilja skriva en massa meningslöst nonsens som bara de som känner mig kommer orka läsa ändå. Skitsamma blunda om ni inte vill läsa..

Det handlar mer om att jag är besviken på andra men mest mig själv, större större delen av allting är galla jag spyr på mig själv. Besvikelse över saker jag gjort, sagt eller kanske inte gjort. Jag vet inte, livet är sådär förändrat igen som det blev för ett tag sedan, ännu en gång nya människor i mitt liv, nya val jag gjort, kanske det allra viktigaste som är kärleken som efter att ha tappat vägen och verkligen famlat runt i små små söta bubblor som varit alldeles för sköra äntligen har nått fram till mig och det tamej fan med en smäll som ingen lär ha missat på 20 mils avstånd. Jag har inte gjot nåt med mitt liv, där ligger problemet..

Tyvärr har jag förr ansett att mitt liv är Kärleken med stort K och det har gjort alla motgångar så in i helvetes svåra och har slutat med att jag tagit allt personligt, vilket jag såklart inte borde ha gjort. Att finna kärleken har varit det viktigaste för mig, så himla patetiskt egentligen. Livet är så mycket mer än kärlek och det är inga lögner i mitt nästa stycke. Jag har länge ansett att mitt liv började efter studenten...

Men innan dess så har mitt liv varit en slags dålig blandning av en tråkig roman och en skräckfilm, allvarligt talat alltså. Jag har spenderat så mycket tid på meningslösa romanser med allt från psykopater till normala killar. Ingen har varit den rätte för mig, inget har avslutats på ett fint sätt där vi efteråt kunnat anse oss vara vänner som kan umgås som vilka kompisar som helst. Misstolka mig inte nu även ifall jag själv varit på jakt efter kärleken gång på gång så är det inte så att jag hatar någon av dem, inte alls, det har bara inte känts rätt även ifall det var fint medan det varade. Jag tror verkligen detta äter upp mig, misslyckande åh fy fan. Jag är glad över att jag nu äntligen vet hur det känns när det är äkta för mycket längre hade jag nog inte orkat med att vara singel innan jag skulle sökt hjälp för att jag kanske med all rätt skulle anse att det är nåt fel på mig, något gravt fel som kanske sitter i hjärnan på mig eller något sådant för det tar på en att gång på gång bli dumpad på mer eller mindre snälla sätt, men det är ingen myt att man blir starkare av det man inte dör av, får se det som en erfarenhet rikare eller något sådant. Det är det som är Livet helt enkelt. Det är aldrig lätt.

Allt jag känt hat över att jag har misslyckats med har berott på små oskyldiga kärleksförsök där ingen av parterna varit mogen för någonting. Gah det kommer ta tid att bearbeta, men där ligger felet! jag hakar upp mig på saker..

Jag är som kanske uttjatad otroligt nöjd med livet nu, äntligen :) har mina nedslag men de går över. Lever väl ett typiskt Svensson liv nu kanske ;)

Ojoj vad personligt det blev, det är bara så skönt att få det ur sig tycker jag :)

Gah jag vet inte om jag tror på slumpen men en så löjlig grej hände. Pojkvännen klagade i telefon tidigare i morse att han hade haft så svårt att sova pga en jävla fluga  som stört honom hela natten i hans rum och jag tyckte det lät så konstigt med flugor nu och slängde ur mig nåt i stil med att han väl fick döda den då om den störde så, sen när jag kom hem efter jobbet så sitter det en jävla fluga på väggen vid min säng, haha kul slump jag har inte haft en jävla fluga sen i somras om jag ens hade någon då och det kan jag inte erinera mig om att jag hade. Lite småscary sådär tycker jag för det låter lite konstigt, iallafall enligt mig men det kanske bara är jag som hakar upp mig på sådant.. Och nu måste jag döda den jäveln innan jag går och lägger mig för väcker den mig i natt så kommer jag förvandlas till Frankenstein i morgon när jag går upp i lagom tid för att tvätta som jag ska göra och då vill jag inte möta mig själv ens om någon skulle försöka bota mig med 5 koppar kaffe och 3 stycken risifrutti för jag tvivlar på att det ens funkar på filmduken. Nu förstår ni nog vilket morgonhumör jag får efter såna små skitsaker, problemet är att jag är alldeles för lat för det just nu. Min säng ser äckligt lockande ut bredvid mig här, flugan kanske somnar om jag har tur :D

Jag har förresten förövrigt varit rusktigt modig idag! jag har klippt mig själv! eller toppat håret iallafall, vet faktiskt inte ifall resultatet skulle ge närmsta frisör en hjärtattack av chock eller om det går förbi det där som folk irriterande nog har mage att notera men jag tycker inte det ser så farligt ut, tog bara lite, lite liiiitegrann som jag var tvungen till eftersom jag ska spara ut till långt hår nu, får nog snart ta mig en svängom med blonderingsmedlet på min utväxt som börjar gå mig på nerverna och det bara efter att 6 veckor har gått sen jag la ut över 1000:- på frisören. Jaja sånt är livet, får väl påpeka att jag inte var riktigt 100% nöjd med mitt förra frisörbesök och att jag inte kommer gå dit igen för det var inte värt pengarna, tänker inte smutskasta så inga namn nämda men den som söker den finner och jag letar vidare efter den perfekta frisören, kan bocka en salong från min lista iallafall.

Undrar om man kan försöka sova med lugnt inre nu. Jag ska snart göra mig ett försök tror jag. Eller så ska jag lägga mig och studera "Konsten att läsa tankar" som jag ska göra ett tappert försök att läsa innan Rasmus tar den för man vet aldrig vad han kan ta sig till haha ;)

Har du tagit dig denna biten är du riktigt duktig faktiskt :D jag är stolt över dig haha

Eftersom jag har din uppmärksamhet så passar jag på att skicka en stor puss till alla som jag älskar, utan er ingen mig, ingen nämd ingen glömd men ni vet vilka ni är såklart, skulle inte klara mig en dag utan er och nu ljuger jag inte. Puss på er darlings!

Ärsch. Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback