-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Betleejuice


Vi såg en riktig klassiker häromdagen. Lite kul att se gamla filmer ibland :)

Adam (Alex Baldwin) och Barbara (Geena Davis) dör i en bilolycka på väg hem ifrån stan. De bor dock fortfarande kvar i sitt fina nyköpte hus tills de upptäcker till sin fasa att det flyttar in en ny familj, familjen Deetz som är så avskyvärda att Adam och Barbara bara vill bli av med dem. Men då deras spökfärdigheter inte räcker till för att skrämma iväg de nya husägarna så tar de hjälp av spöket Betleejuice (Michael Keaton)  som genast åtar sig uppdraget att skrämma vettet ur inkräktarna


Namn: Betleejuice
År: 1988
Regissör: Tim Burton (Corpse bride, Edward Scissorhand)
Genre: Komedi, fantasy
Längd: 92 min
Betyg: 5/10 (imdb 7,3/10)

Lite kul med gamla specialeffekter. Men filmen som jag inte sett sen jag var mindre var
faktiskt inte så kass som jag faktiskt trodde att den skulle vara

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback