-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Prestationsångest


Har bara pluggat i ca tre månader men nu börjat prestationsångesten krypa fram. Känns som att jag har mer att plugga på än vad tiden räcker till för. Superjobbigt! Tenta på fredag och nu sitter jag och intalar mig själv att det inte är hela världen ifall jag kuggar på någon fråga. Det som är bra med högskolan är att ifall jag kuggar på t ex fråga 1 så behöver jag bara tenta om just den frågan, alltså kuggar jag på delen om motivation så får jag tenta om en ny fråga om ämnet. Det gör ju att det inte blir ett sånt nederlag ifall det går snett.

Sen blev jag så besviken på mig själv. För ett par dagar sen fick vi tillbaka hemtentan jag skrev och jag tycker själv att den var superbra gjord. Så fick jag bara G på den. Man ska inte bli sur för sånt för jag ska givetvis bli glad över att slippa komplettera men ibland är det svårt att tänka så. Ska hämta ut tentan på fredag efter att jag gjort den nya så får vi se vad det står. Förtjänar jag det inte så förtjänar jag det inte. Jag ska vara glad för att jag fick G och lägga energin på den nya tentan i stället. Här går det inte an att vara sur för en sån sak :)

Mycket gnäll i det här inlägget :P sorry för det! Men det är skönt att skriva vad jag känner ibland så att jag kan lägga det bakom mig och se framåt mot de nya utmaningarna i stället :)

Ha en fin kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback