-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Svärdet och spiran


Nu har jag läst klart min feta tegelstensbok på över 1000 sidor. Svärdet och spiran är en historisk roman och den genren jag helst läser om jag kommer över någon. GRYMT bra :) den kan jag varmt rekommendera!

Boken handlar om staden Kingsbridge där prior Philip styr. Han har en önskan att få bygga en av de vackraste katedralerna som någonsin byggts men han motverkas ständigt av greven William och biskopen Waleran som har stor makt och  som listigt försöker få sin vilja igenom genom att dra in kungen i det hela. Boken handlar också om byggaren Tom och hans familj som ständigt råkar ut för motgångar. En stor roll i boken har också Aliena och hennes bror som en gång ägde greveskapet som Williams familj våldsamt tog över när de var små. De hyser ett särskilt agg gentemot William och genomför en personlig vendetta mot honom.


Läs! den är super :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback