-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Kill the Irishman


Den sanna historien om Danny Greene (Ray Stevenson), den orädde, stolte och ondskefulla Irlandsättade amerikanske gangster som gav sig på den italienske maffian i 1970-talets Cleveland. Helvetet bröt loss när denna kaxige, karismatiske, legendariske och svåråtkomliga bov startade ett områdeskrig där ett oräkneligt antal maffiamedlemmar slogs ned. Det ledde till slut till kollapsen av maffian, inte bara i Cleveland men också Milwaukee, Kansas City och Los Angeles samt flera andra städer över hela USA.

www.filmtipset.se

 

Namn: Kill the Irishman
År: 2011
Regissör: Jonathan Hensleigh (The punisher, Welcome to the jungle)
Genre: Biografi, crime, thriller
Längd: 106 min
Betyg: 5,5/10  (imdb 7,1/10)

Har hört mycket bra om den här filmen innan jag såg den men det var inte min sorts film. Tror jag skulle behöva se om den någongång i framtiden för att se om det fanns något jag missade som gjorde den bra. Jag hade faktiskt lite svårt att hålla ordning på alla personer. Skådespelare i filmen i urval: Ray Stevenson (Serien Rome, The book of Eli, Thor), Val Kilmer (The traveler, Bad lieutenant), Vincent D'Onofrio (Full metal jacket, Brooklyns finest), Christopher Walken (Catch me if you can, Wedding crashers).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback