-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Lock, stock and two smoking barrels


"Eddy (Nick Moran) har ett rykte om sig att vara en av stans skickligaste kortspelare. Tillsammans med sina tre kompisar Tom (Jason Flemyng), Bacon (Jason Statham) och Soap (Dexter Fletcher) har han lyckats få ihop 100.000 pund, som han tänker satsa på illegalt kortspel. Kortkvällen slutar med katastrof. När Eddy lämnar spellokalen är han skyldig Yx-Harry (P.H. Moriarty), en hänsynslös falskspelare, en halv miljon, som han måste betala tillbaka inom en vecka. Om inte, kommer Eddy och hans polare att förlora sina fingrar ett i taget"

www.filmtipset.se

 

Namn: Lock,stock and two smoking barrels
År: 1998
Regissör: Guy Ritchie (Sherlock Holmes, RocknRolla, Snatch)
Genre: Crime,  thriller
Längd: 107 min
Betyg: 7/10 (imdb 8,2/10)

 

Jag gillade den här filmen men tyvär tappade jag stundtals bort mig. Det var lite för många olika gäng för att mitt huvud skulle kunna hålla ordning på vem som tillhörde vilket. Bra historia och grym handling dock.  Mycket sevärd! Skådespelare i filmen i urval: Jason Statham (Blitz, Crank, Transporter, The expandables, Snatch), Jason Flemyng (Snatch, Clash of the titans, Benjamin Buttons otroliga liv, Stardust), Dexter Fletcher (Kick-ass, Stardust) Nick Moran (Harry Potter och dödsrelikerna), Steven Mackintosh (Underworld, The jacket).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback