-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Master and Commander


Jack Abubrey (Russell Crow) är kapten på det engelska fartyget "Surprise". Deras uppgift är att jaga rätt på och ta över det franska stridsskeppet "Acheron". Jack tror att detta är en relativt lätt uppgift men tar fel eftersom "Acheron" är beredd på strid och har en väldigt listig besättning. Efter en tuff drabbning mellan de båda skeppena så får "Surprise" backa undan för att slicka sina sår. Dock ger aldrig Jack upp utan håller envist fast vid att han ska slutföra sitt uppdrag. Till varje pris.

 

Namn: Master and commander- Bortom världens ände
År: 2003
Regissör: Peter Weir (The way back, Döda poeters sällskap)
Genre: Action, adventur, drama
Längd: 138 min
Betyg: 6,5/10 (imdb 7,5/10)

Den här filmen hade jag rätt höga förväntningar på. Dock var den lite för lång och stundtals långtråkig för att intresset skulle hållas uppe hela tiden (därav sjönk betyget). Men jag gillar sådana här typer av filmer och den får faktiskt över G av mig. Skådespelare i filmen i urval: Paul Bettany (A beautiful mind, Da Vinci-koden, Priest), Russell Crowe ( Gladiator, A beautiful mind, Robin Hood), Chris Larkin (Valkyria), James D'Arcy (Exorcisten- begynnelsen, An american haunting).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback