-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

Super 8



Filmen uspelar sig i Ohio år 1979. Skolungdomen Joe (Joel Courtney) håller tillsammans med några vänner på att spela in en zombiefilm som de hoppas kunna vinna en filmtävling. De smiter ut för att kunna filma på en perrong mitt i natten då de blir vittne till en stor tågolycka som de nätt och jämt undslipper i livet. Det skulle kunna vara en olycka men mycket talar emot det. Bland annat att tåget spårade ur efter en krock med en truck som körde ut på spåret plus att stället efter olyckan kryllar av människor från flygvapnet. Märkliga saker börjar hända efter detta och då personer försvinner upptäckter gänget att något hemskt håller på att hända.


 

 

Namn: Super 8
År: 2011
Regissör: J.J Abrams (Serierna Lost och Fringe)
Genre: Mystery, sci-fi, thriller
Längd: 114 min
Betyg: 5/10 (imdb 7,5/10)


I det långa loppet blev filmen lite långtråkig. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen en när mystiken föll och man blev varse om vad som verkligen hände förvandlades filmen från G+ till G. Jag blev lite besviken helt enkelt. Mystiken var det som gjorde filmen bra. De unga skådespelarna tror jag dock vi kan få mer av i framtiden.  Sevärd om det inte finns något annat blir betyget.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback