-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

The Rite


Michael Kovak (Colin O´Donoghue) är en ung man som studerar för att bli präst. Efter fyra år kommer han dock på att han inte tror på någo, varken Gud eller djävulen så han försöker övertala en av sina lärare att han ska få avsluta sin utbildning. Läraren ser dock hans potential så han ber Michael att åka på en enda kurs till och bestämma sig sedan ifall han tror eller inte. Michael reser till Italien och tar med sig all sin skeptism för att gå en exorcismkurs. Där möter han fader Lucas (Anthony Hopkins) som ska hjälpa honom att återfinna sin tro på Gud.


 

Namn: The rite
År: 2011
Regissör: Mikael Håfström (1408, Derailed, Ondskan, Strandvaskaren)
Genre: Drama, horror, thriller
Längd: 114 min
Betyg: 6/10 (imdb 6/10)

 

Jag är vanligtvis inget fan av filmer som handlar om exorcism. Sådana filmer brukar göra mig vettskrämd men trots att den här filmen var riktigt otäck i vissa scener så blev jag ändå inte SÅ värst rädd. Det gillade jag! Jag har kanske växt upp såpass mycket att jag tål mer skräck, eller så lyckades inte den här filmen trigga igång mig. Trots detta får den en 6:a i betyg för historian (och för att den stundtals var läskig). Skådespelare i filmen i urval: Colin O'Donoghue (Tv-serier: The Tudors, The clinic), Anthony Hopkins (När lammen tystnar, Alexander), Alice Braga (I am legend, Repo man, Guds stad), Ciarán Hinds (There will be blood, Harry Potter & Dödsrelikerna del 2, Tv-serien Rome), Rutger Hauer (Hobo with a shutgun).


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback