-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

20:e februari


Inte bloggat på över en vecka. Har varken varit motiverad eller haft särskilt mycket att skriva om. Ska försöka skriva lite om vad som hänt.

Vi kan börja med tentan i fredags. Dels har jag återvänt i tiden och tappat förmågan att läsa av klockan. Står det att provet börjar 08.30 på schemat betyder det INTE halv 10. När jag kom till skolan hade det redan hållt på i nästan en halvtimma men jag fick komma in ändå eftersom jag i alla fall lyckades dyka upp innan de stänger dörren vid 09. Får skylla på att jag var trött när jag läste av provtiden eller något, jag har ingen förklaring. Men det hade inte spelat någon roll. Provet gick åt skogen! En av lärarna hade lagt upp en 8-poängsfråga(?) på ett stycke i boken som hon dessutom inte gått igenom på lektionen och som inte fanns på hennes lektionsdokument lärarna skickar ut så att man som elev får en chans att veta vad som är "viktigt" att plugga på. Jäkla skiit säger jag bara! Många elever var extremt irriterade efter provet för det var ingen som visste vad frågan handlade om plus att jag tyckte att den var dåligt formulerad! En jäkla 8-poängsfråga! de två lärarna vi haft i detta ämne har respektiva 10 poäng att skriva frågor på, maxpoängen är 20 då givetvis. Det är ingen idé att fortsätta ett prov om man vet att man inte kan svara på en fråga värd så många poäng. Då skulle jag alltså behöva alla rätt på övriga frågor (G=12 poäng) för att klara mig och det är svårt att få! Jag kan säga att jag tror att det kommer komma in klagomål på det här provet. Visst, frågan fanns med i ett kapitel vi fått som läsanvisning men det borde varit med på föreläsningen? Ska bli spännande att se vad som sägs om det här i skolan i morgon..

Igår var vi på kalas för min systerson som fyllt 4 år. Han fick en monstertröja och en skjorta av oss som var supersöta. Han älskar tydligen kläder men är den otacksammaste unge jag vet ;) . När han glatt upptäckte att han fått kläder utbrast han "Åh, kläder!" och strax därpå "Men det finns inga byxor?"  haha sötnos där. Det blev faktiskt inga byxor men han verkade nöjd ändå som tur var! Stannade där till sen eftermiddag, åkte hemåt, stannade på Torp och köpte något snabbt och lätt att äta och åkte hem. Sen satt jag och kollade på avsnitt av One tree hill på datorn och spelade Zelda 2 till Nes tills vi gick och la oss och såg på Fringe vid 13 typ.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Vi ska strax gå till Willys och handla lite kyckling om de har. Enchiladas står på matschemat idag! Sen blir det lugnt. Min första heldag i skolan i morgon på mycket länge (har typ haft 2-3 heldagar sen jag började) och då vill jag vara pigg så jag inte somnar på föreläsningarna, haha!

Mycket text, haha :) Ha en supertrevlig söndagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback