-Kärleken övervinner allt- -
body{ background-image: url(http://bandlost.se/m/centerbg.gif); background-repeat: repeat-y; background-position: center center; background-attachment: fixed; }

The Green Hornet


Britt Reid (Seth Rogen) är en ganska misslyckad man med ett stort hjärta som lever på sin fars pengar eftersom han ändå inte tror att han duger till något i fadern ögon. När fadern James Reid (Tom Wilkinson) som äger en stor tidning plötsligt går bort så tar Britt över rodret samtidigt som han fortsätter sitt tråkiga liv. En dag efter att ha avskedat all personal som tidigare jobbat i fadern hus upptäcker han att Kato (Jay Chou),mannen som gör hans supergoda kaffe också försvunnit vid uppsägningarna och han åker då efter Kato för att övertala honom att att fortsätta jobba för honom eftersom kaffet är det enda som är riktigt okej med hans liv. Han upptäcker efter ett tag att Kato är en hejare på att bygga saker. Oavsett det är vapen eller bilar, och Britt bestämmer sig för att söka spänningen genom att klä ut sig till "The green hornet" och tillsammans med Kato börja fånga stadens bovar. Den goda publiciteten de nyblivna superhjältarna får komer givetvis ifrån Britts tidning, efter lite  övertalning och bossfasoner från Britt. Ärkeskurken och knarklangaren Chudnovsky (Christoph Waltz) tycker givetvis inte särskilt mycket om den nya fienden han plötsligt fått. Han vill fortsätta styra staden och börjar då sätta in alla resurser han kan för att stoppa superhjälpten som ingen vet vem det är.

Namn: The Green Hornet
År: 2011
Regissör: Michel Gondry (Eternal sunshine of the spottless mind)
Genre: Action, komedi
Längd: 119 min
Betyg: 6/10 (imdb 6,4/10)

Jag hade lite stora förväntningar på filmen. Dock vill jag säga att den inte får bättre än betyget G eftersom den inte nådde en högre nivå för mig. Humor och action finns i massor. Aningen förutsägbar och lite för lång, men jag sätter den i alla fall i listan på filmer jag tycker man borde se.  Cameron Diaz finns också med i filmen och spelar en av de anställda på tidningen som Britt har en liten crush på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback